Kosketusnäytöillä interaktiivista viestintää

Kosketusnäytöt ovat meille tuttuja mobiililaitteistamme, jotka ovat jokapäiväisessä käytössä. Nykyään kosketusnäyttöjä voidaan hyödyntää monipuolisesti erilaisissa viestintätarpeissa useilla tahoilla: yrityksissä ja organisaatioissa, kunnissa ja kaupungeissa, sekä esimerkiksi taloyhtiöissä ja museoissa. Yhä useampi näyttö niin asiakasviestinnässä kuin henkilökunnan tiloissa olevassa viestinnässä perustuu kosketukseen. Kosketusnäyttöjen  avulla voidaan elävöittää infonäyttöviestintää sekä tehdä siitä yhä tehokkaampaa.

Kosketusnäyttöjen käyttö yleistyy myös neuvottelutilojen kuvapintana. Se toimii erinomaisesti fläppitauluna ja kuvapohjana, kun palaverien aikana halutaan kirjata erilaisia lisämerkintöjä ruudulla esitettyyn materiaaliin. Microsoftin Teams Rooms-huonejärjestelmän avulla kosketusnäytöllä työstettävät asiat näkyvät myös etänä oleville. Kosketusnäytöillä käsiteltävä materiaali voidaan tallentaa ja jakaa osallistuille helposti.

Kosketusnäytöt ovat oiva tapa antaa asiakkaille lisätietoa sekä aktivoida heitä itse tutkimaan mielenkiintoisia sisältöjä. Niille on mahdollista luoda moniulotteista sisältöä, jossa aloitusnäytöstä voidaan valita sivu asiakasta itseä kiinnostaviin täsmätietoihin. Näin kaikki informaatio ei ole supistettu yhteen sivuun, vaan jokainen voi valita itse, mitä sisältöä haluaa nähdä.

Kosketusnäyttöihin liittyvissä tehtävissä keskeisessä roolissa on sisältö ja ennen kaikkea miten se on tuotettu. Yksi tapa on tuoda kotisivujen sisältö suoraan kosketusnäytöille. Kuitenkin harvoin kotisivut on suunniteltu siten, että ne parhaiten tukisivat käyttöliittymältään kosketusnäyttöjä. Tarjoamamme FirstView Touch Launcher on palvelu, jossa pystyt itse tuottamaa helposti kosketusnäytöllä toimivan sivun – ilman koodaustaitoja tai aiempaa kokemusta. Tämä on kustannustehokas tapa tuottaa sisältö kosketusnäytöille helposti ja nopeasti.

Kosketusnäyttöjen käyttöesimerkkejä infoviestinnässä:

Hotellin tai monitoimitalon aulaan sopii täydellisesti kosketusnäyttö, jolla saadaan ihmiset aktiivisiksi. Esimerkiksi Härmän Kuntokeskuksen aulassa on tarjolla asiakkaille moniosainen kosketusnäyttö, jossa on monta katseluvaihtoehtoa. Siitä voidaan valita nähtäväksi esimerkiksi kylpylän puitteet virtuaalisesti, palvelutarjonnan sekä inspiraatiota erilaisiin aktiviteetteihin.

Myös kuntien matkailumainonnassa voidaan saada kaikki hyöty irti kosketusnäyttöviestinnästä. Esimerkiksi Lappeenrannassa hyödynnetään kosketusnäyttöjä infopisteissä, joten matkailija pääsee itse valitsemaan sisältökielen sekä selaamaan alueellisten toimijoiden verkkoaineistoja. Silloin, kun näyttöön ei kosketa, näytetään siinä Lappeenrannan matkailun luomia tiedotteita ja mainoksia.
Kosketusnäytöistä on hyötyä myös yritysten markkinoinnissa. Prima Pet on suomalainen lemmikkien tarvikemyyjä, joka on panostanut omaan mainontaansa tehden siitä interaktiivista. He haluavat jalkautua asiakkaiden pariin erilaisissa messu- ja promootiotapahtumissa. Tapahtumissa kulkee mukana iso kosketusnäyttö, jonka avulla uusien tuotteiden esittely vilkkaissa messutapahtumissa on entistä helpompaa.

Ota meihin yhteyttä, niin suunnitellaan sinulle sopiva, interaktiivinen kokonaisuus!

Scroll to Top