Uudet infonäyttöjärjestelmät viiteen Minimani-myymälään: ”Yksinkertaisuus ja helppokäyttöisyys ylitse muiden”
Minimani ja S Media jatkoivat hyvin sujunutta yhteistyötään uusien infonäyttöjärjestelmien myötä. Laadukkaat Vestel-näytöt, iDiD-toistimet sekä -järjestelmät toimitettiin viiteen Minimani-myymälään ympäri Suomen. Näyttöjärjestelmät sijoitettiin liha- ja kalatiskeille, jotta asiakasviestintää voitiin helpottaa ja monipuolistaa. Näytöillä pyörii tietoa tiskin aukioloajoista, tuotteiden alkuperästä ja pyyntiajoista, kampanjoista sekä vaihtuva lounaslista.
Aiemmin käytössä ollut infonäyttöjärjestelmä ei palvellut asiakkaita tai sen käyttäjiä parhaalla mahdollisella tavalla. Tarkoitus oli vähentää työntekijöiden taakkaa helpommalla käyttöjärjestelmällä, jota varmasti jokainen osaisi käyttää sekä luoda kustannustehokas tapa viestiä. Uusilla näytöillä saadaan tuotettua Minimanin brändiin sopivaa sisältöä asiakkaita paremmin ja selkeämmin informoiden.
Minimanin mainostuotannon tiiminvetäjä Johanna Pakkalan mukaan iDiD-näyttöjärjestelmä on toiminut odotuksien mukaan: ”Vanha järjestelmämme oli kömpelö eikä kovin käyttäjäystävällinen. IDid-järjestelmä on tarjonnut meille uusia mahdollisuuksia tuottaa sisältöä todella helposti ja nopeasti.”
Hän kehuu myös järjestelmän ketteryyttä ja visuaalista ilmettä: ”Tähän mennessä tämä on paras ja selkein järjestelmä, mitä olen käyttänyt. Oikeastaan taivas on rajana, millaista visuaalista sisältöä sinne pystyy luoda.”
Palvelutiskien päälliköille järjestettiin lyhyet koulutukset iDiD-järjestelmän käytöstä, mitkä auttoivat kaikkia pääsemään alkuun. Mainostuotanto sai lisäksi syvällisemmän koulutuksen mallipohjien luomisesta. Tuotannossa luotiin valmiita mallipohjia, joita jokainen myymälä voi muokata vaihtuvien tarpeidensa mukaan. Esimerkiksi kalojen nostopäivät ovat päivitettävä aina, kun uusi kuorma saapuu myymälälle. Nyt palvelutiskeillä muokkausten tekeminen onnistuu jokaiselta tiimin jäseneltä helposti.
Pakkala sanoo S Median palvelun olleen vuorovaikutuksellista ja asiakaslähtöistä. Hän on muutenkin tyytyväinen kokonaisuuteen: ”Meitä pidettiin hyvin ajan tasalla siitä, mitä tapahtuu milloinkin. Tilauksen vahvistamisesta ei mennyt kauaa, kun näytöt olivat meille jo asennettuna ja toiminnassa. Minusta tuntuu, että ongelmatilanteissa apu löytyy aina läheltä.”